2016/10/31

Godot Game Engine - Arayüz ve Temel Bilgiler

Programı ilk açtığımızda karşımıza alttaki resimdeki gibi bir ekran geliyor


Project List: Godot ile yaptığımız projelerimizi bu sekme altında listeler.
Templates: Geliştiriciler tarafından sunulan hazır projelerin bulunduğu sekmedir. İstedimizi indirip kullanabiliriz.
Edit: Seçili projeyi düzenlemek için kullanılır.
Run: Seçili proje sahnesi kaydeilmişse direk başlangıç sahnesinden çalıştrır.
Scan: Seçeceğimiz klasör içindeki Godot projelerini bulur ve listeler.
New Project: Yeni bir oyun projesi oluşturur.
Import: Belirli bir projeyi listeye eklemek için kullanılır.
Remove: Listeden seçili olan projeyi siler. Yalnızca listeden kaldırır, oyun dosyalarını SİLMEZ.

New Project

Yeni proje oluştururken kullanacağımız buton. Tıkladığımızda alttaki resimdeki gibi bir pencere açılır.


Buradan projenin yolunu ve adını elle girebiliriz ya da Browse butonuna tıklar alttaki pencereyi açarız.



Buradan Create Folder ile yeni bir klasör oluşturup alt taraftaki File kısmına da projenin adını yazıp Open diyerek proje yolunu ve adını belirleyebiliriz. Ardından da küçük penceredeki Create butonu ile projeyi oluşturup listeye ekleriz.

Listedeki projeye çift tıklayarak ya da projeyi seçip Edit butonuna tıklayarak oyunumuzu yapmaya başlayabiliriz. Alttaki gibi bir pencere açılacak:



Sırasıyla açıklayalım:

1- Daha sonra  ayrıntılı olarak inceleyeceğimiz menüler kısmı. Proje ayarlarımız, projeye dahil etmek istediğimiz resim, 3d tasarımlar, font vb. nesneleri ekleyeceğimiz menü ve oyun bittikten sonra derleme ilemini yapacağımız menü... (Burasıyla işimiz çok :))

2- Projemiz 2D mi yoksa 3D mi olacak, buna karar verip sahnemizi buna göre ayarlamamız gerek. Burası da bunu belirleyceğimiz alan. Eğer 2D bir oyun yapıyorsan 2D kısmını, 3 boyutlu bit oyun yapacaksak 3D kısmını seçmeliyiz. Sahnelerimizi buna göre düzenleyeceğiz.
Script ise ister 2D ister 3D oyun yapın kullanmak zorunda olacağımız kısım. Kod yazıyoruz evet :) Bu arada yeri gelmişken Godot kendi script dilini kullanıyor(GDScript) Aslında oldukça kolay bir dil, eğer daha önceden bildiğiniz bir dil varsa daha da kolay bir hale geliyor. Yazım şekli Python dili ile aynı.

3- Sırasıyla:
  Çalıştır (F5)
  Duraklat (F7)
  Durdur (F8)
  Düzenliyor olduğumuz sahneyi çalıştırır (F6) - Oyunu baştan başlatmaz, yalnızca o an düzenlediğimiz sahneyi çalıştırır.
  Seçilen sahneyi çalıştırır (Shift+Crtl+F5) -Tüm sahneleriniz içinden seçtiğinizi çalıştırır.

4- Proje klasörümüz içindeki tüm dosya ve klasörlerin listelendiği alandır. Alt tarafta da seçilen klasör içindeki dosyalar gösterilir.

5- Sahnemizdeki her şeyin listelendiği alandır. Eklediğimiz karakter, arkaplan, nesne, animasyon vb. her şey burada listelenir.

6- Inspector: 5. alanda seçtiğimiz nesnenin özelliklerini gösterir. Her nesnenin kendine has özellikleri var.
Node: Seçilen nesne için hazır fonksiyonları gösterir. Örneğin: Butn eklediğimizde, butona basıldığında olacakları yazmamız için gerekli fonksiyon olan (_buton_pressed()) fonksiyonunu Node içinden çift tıklayarak ekleyebiliriz.
Paylaş:

0 yorum:

Yorum Gönder